Inteligencja przyrodnicza
Jakie jest dziecko o dominującej inteligencji przyrodniczej? Przede wszystkim zauważa się, iż takie dziecko:
- jest ciekawe otaczającego świata;
- lubi przebywać i wypoczywać na świeżym powietrzu;
- jest obdarzone wrażliwością na różnice pomiędzy gatunkami;
- posiada zdolność do pewnej interakcji z żyjącymi stworzeniami (symbioza z naturą);
- baczne obserwuje świat roślin i zwierząt;
- cechuje go znajomość nazw przyrodniczych, a nawet biologicznych;
- interesuje się zjawiskami przyrodniczymi, fizycznymi, chemicznymi;
- czuje się dobrze w środowisku naturalnym, w kontakcie z naturą, rozumie ją;
- jest opiekuńcze w stosunku do zwierząt.
To osoby którym bliski jest los naszej planety. To są przyszli aktywiści na rzecz ochrony środowiska. Dla takich uczniów wskazane jest czytanie artykułów popularnonaukowych, oglądanie filmów dokumentalnych w języku angielskim czy też wyszukiwanie informacji na temat aktualnie ulubionego gatunku zwierząt.
Jeżeli lubisz samodzielnie eksperymentować, doświadczać, przeprowadzać eksperymenty,
interesujesz się ekologią, rozumiesz problemy współczesnego świata, bez trudu dostrzegasz zależności i wzorce w przyrodzie, obserwujesz, rozpoznajesz i „rozumiesz” świat roślin i zwierząt, kolekcjonujesz okazy przyrodnicze, zbierasz lub chętnie korzystasz z albumów, obrazów, filmów czy też książek o tematyce przyrodniczej, interesujesz się zjawiskami przyrodniczymi, fizycznymi, chemicznymi, opiekujesz się zwierzęciem to dedykowany zawód: biolog, ekolog, botanik, weterynarz, rolnik.