Temat: Układy równań – zastosowania (1h)

Obejrzyj FILM i rozwiąż zadanie.

Rozwiąż zadania według schematu:

  1. Analiza zadania - małymi literami alfabetu ustalamy niewiadome oraz układamy wyrażenia zgodnie z treścią zadania.
  2. Ułożenie równania lub układu równań (w zależności od liczby wprowadzonych niewiadomych: jeżeli w analizie zadania występuje jedna niewiadoma układasz równanie, jeżeli dwie - tworzysz układ równań).Wybieramy z analizy zadania takie dwa wyrażenia, które przedstawiają tę samą wielkość i łączymy je znakiem równości.
  3. Rozwiązanie równania lub układu rownań.
  4. Sprawdzenie wyniku z treścią (z warunkami) zadania (czytasz treść zadania, podstawiając otrzymany wynik i sprawdzasz, czy spełnia on warunki zadania).
  5. Podanie odpowiedzi.

Zadanie 1. Test składał się z 20 pytań. Uczeń odpowiedział na wszystkie pytania. Za każdą prawidłową odpowiedź otrzymał dwa punkty, a za każdą błędną stracił jeden punkt. Ostatecznie uczeń otrzymał 16 punktów. Ilu poprawnych, a ilu błędnych odpowiedzi udzielił uczeń?

Zadanie 2. W klasach Ia i IIb było razem 57 uczniów. W zawodach sportowych wzięło udział 80% uczniów kl. Ia i 75% uczniów kl. IIb, co stanowiło razem 44 uczniów. Ilu uczniów liczyła każda z tych klas?

Zadanie 3. Suma cyfr pewnej liczby dwucyfrowej wynosi 12. Jeśli do tej liczby dodamy 18, to otrzymamy liczbę utworzoną z tych samych cyfr, ale napisanych w odwrotnej kolejności. Jaka to liczba?

Zadanie 4. W dwóch skrzynkach były 54 cytryny. Gdy z jednej skrzynki przełożono do drugiej 9 cytryn, wówczas okazało się, że w obu skrzynkach znalazło się tyle samo. Ile cytryn było w każdej skrzynce na początku?

 

Rozwiązania zadań zapisz w zeszycie przedmiotowym we wtorek 19.05.2020.